Noční pták - Hra Simon – projekt z freeCodeCoampu

Hra Simon – projekt z freeCodeCoampu

Tahle věc byla prý na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let velký hit. V nevirtuální formě vypadala jako obtloustlý frisbee rozdělený na čtyři barevné segmenty a doplněný čtyřmi menšími tlačítky. Jmenovala se Simon. Nejspíš to souviselo s hrou Šimon říká. Když jste Simona zapnuli a zmáčkli start, jeden ze segmentů blikl a zahrál tón. Vy jste měli za úkol segment znovu zmáčknout. Pokud se vám to povedlo, Simon zahrál zase stejný tón, a přidal další, společně s dalším rozsvíceným segmentem. Pokud jste je oba správně zopakovali, přidal Simon v dalším kole zase jeden tón navíc.

Každý segment měl svůj tón. Jejich pořadí vybírala hra náhodně. Když jste si dokázali zapamatovat řadu dvaceti tónů, vyhráli jste. Pokud jste se spletli, Simon vám řadu přehrál znovu. Pokud jste však na začátku hry zmáčkli tlačítko „strict,“ chybu vám neodpustil a museli jste začít zase od jednoho tónu.

Já si na Simona nepamatuji, ačkoliv jsem byl v osmdesátých letech už naživu. Možná byl populární jen na západě a za železnou oponu se nedostal. Před necelým rokem jsem ho dostal za úkol vytvořit v javaScriptu v rámci freeCodeCampu (Více o FCC v tomhle příspěvku). Jak se mi to povedlo můžete posoudit sami. Za sebe musím říct, že mě ta hra celkem baví. Připomíná mi hry na trénování pracovní paměti, o kterých jsem před časem psal do všelijakých časopisů.

Co se týká programování, nevzpomínám si, že bych s ní měl nějaké potíže. Jak se říká, kód, který jste napsali, a pak ho měsíc neviděli, je stejně nečitelný, jako kdyby ho napsal někdo jiný. JavaScriptová část má 380 řádků, což mi tehdy připadalo jako dlouhý, nebo aspoň delší program. HTML část je taky kratičká. Myslím, že jsem ji zvládnul daleko lépe než u Tetrisu, kde mi v zápalu boje poněkud přerostla.

Zvuky jsem vzal z různých otevřených zdrojů. Když jsem před stěhováním sem na blog zkoušel Simona, kterého jsem měl pověšeného na codePenu, zjistil jsem, že jeden tón nefunguje – můj skript odkazoval na mp3 soubor na nějaké cizí stránce. Její majitel soubor odstranil. Na blog jsem proto nahrál všech pět (čtyři tóny a jeden, který se ozve po zmáčknutí nesprávného segmentu) zvukových souborů, takže žádná taková porucha nehrozí. Enjoy!



Napiš komentář

Email nebude zveřejněn ani jinak zneužit. Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na daný komentář. Můžete použít HTML značky <a>, <abbr>, <acronym>, <b>, <blockquote>, <code>, <em>, <i>, <strike> a <strong>. Povinná pole jsou označena*.